Followers

Baru Baca

~D creation of Nina Zee~

Daisypath Happy Birthday tickers

Mr Hubby

Daisypath Happy Birthday tickers

~Mr & Mrs Ibby~ 9I27A

Daisypath Anniversary tickers

Dinah Nur

Lilypie Kids Birthday tickers

Salaahuddeen Abul-Khattaab

Lilypie Second Birthday tickers

Ayesha Nur

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 30, 2014

hello lovelies :)

Salaam,
Hello lovelies : )
wow super long hiatus. Masha Allah so sorry. Been busy, caught up with work & kids...
but Alhamdulillah manageable. Both of them just recovered from fever. Thank Allah im on my leave so dapat la jaga both.

Its the end of 2014, time flies when ure BUSY.. haha! Anyways, 2014 has been wonderful & of course not so great year. Theres ups & down, high & low. Next year Dinah will turn 4 & Deen will turn 2.
& yes she will be going to pre school! Ya Allah such an exciting things. I'm so excited to send her to school. To see her grow. As for Deen another 2 yrs then ure up! plus waiting for the 3rd 1..
I'm already on my 5th month.

& new year will be our 4th year anniversary Alhamdulillah, All Praises to Allah! I dont know how did I manage to stay this long.haha! But I know that I cannot live without him for sure.

will update on the schooling & anniversary later.. In Shaa Allah.
 nah belanja wefie from me & kakak







pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^

Monday, August 11, 2014

Nina zee's Raya trip- Langkawi day 2

Salaam.. 
Hello lovely : )
Selamat Hari Raya, still in the mood for raya?
well I am..teehee~
anyway, gonna continue Nina Zee's Raya Trip- Langkawi..
1st day we arrived at Kuah we did not really went out much just goin around Kuah town,
nk survey la kononnye.. ouh btw we stayed at Bayview Hotel.
at night we went to this 1 thai seafood place right across our hotel for dinner..
It was full with people! the service is very2 slow. 


dinner time!
 tengok Dinah Nur tuuuu.. Dia buat perangai the whole time... grrrrr! nasib baik we are on vacay so malas nk marah2 dia... kakak! mommy perati je perangai kakak tau! 
Right after that we went to jalan2 kejap. Kakak mengada nangis2 nak ikut opah.. pegi la mommy daddy nk bwk adik jalan2..



skali Deen pun tdow... alahai anak, mcm nie pun kamu bole tdo?


Suami sapelah nie... -_-''


 night life kami dkt langkawi? lepak lobby sambil dgr lagu raya.. hahah!


Day 2 kami melawat makam mahsuri, sadis sangat kisah dia kan? kena sula pastu kuar darah putih, 7 keturunan langkawi jadi padang jarak padang terkukur.. smpai la Aishah tu lahir baru maju balik Langkawi.
oiii kakak cover perut tu skek.. Adik pipi tu ada apa tuuu?? simpan ceklat ke?


telaga mahsuri, sorg percaya kalau minum or mandi kat telaga nie bole jadi awet muda.. sbb dulu mahsuri mandi dkt telaga nie, air nie paling sejuk compare to the rest of the telaga dkt langkawi... nak awet muda? try la terjun dlm telaga nie...


gemok tol tgk diri sendiri!


eh bg can tuan belog nak mesra2 ek... bior ler kami romantik cara kami, kamu x suke cara kami xpe kami x kisah pun janji kami x kacau org lain.. jangan ler selalu sgt komen ' kalau i, i suke mcm nie.. i xsuke mcm tu..'
eh cik puan, ada suami kan? maka praktikkan cara tu dengan suami sendiri yer... xperlu nk komen cara orang lain... kalau dah sume nk ikut cara awak tu baik sy kawen dengan laki awak je..ye ke x?


eee... ya Allah, Deen pipi tuuuu pipi tuuuuu cover skek eh...






nah belanja pic budak botak nie, kakak dia xde sbb dah xsuke bergambar...







pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^




Saturday, August 9, 2014

Ninazee's raya trip- Langkawi

Salaam..
yuhuuuu lovelies! :)
amboih kemainnn lagi lamaa cuti trus entry berlambak2...
melampau... tp jadi la kan dari xde... maklumlah dah ada 2 nie penat dia menjadi2...
nasib baik muda lagi EH! hahah...
anyway, Selamat Hari Raya people.
starting 2nd raya me, le hubbs, dinah & deen of course, mama & my lil niece went to Langkawi for a short vacay...
org raya kt kampung ko pegi becuti plak... ongkaya sgt...haha! okay tipuuuuu...
xla, mama mmg suke klau raya je pegy holiday... mb sbb Abah dh xde kot...

bangun pagi siap2 trus shot pegi kl sentral, me le hubbs & Deen naik express train to KLIA2... gila teruja naik train tu for the 1st time plus nk jejak kaki kt KLIA2...
dalam train Deen behave la jgk as long as ada foods & milk dia...


sila jangan tertipu nie baru je duduk nie belum gerak lagi pun...


nie dia dah penat dah nie nk titow...



selfie dengan daddy


selfie lagi uish begaya hbs la tu... haha Deen menikmati pemandangan..

tapi seriusly mmg cepat la train tu.... KLIA2 jauh lagi dr KLIA tp we all smpai dulu b4 mama...
mmg mall hbs la KLIA2 sbb terlalu teruja maka xde pic dkt KLIA2... 


nie masa mkn dkt Texas Chicken @KLIA2.. Deen tgk apa tu?


tgh tggu plane.. 


le hubbs paw le wife eskrem BR.. isk, nk BR je... kopak2!


tadaaaa dah sampai hotel...

Deen tdow je dalam plane Alhamdulillah xdela dia cranky kan.. but Airasia punye seat nie kan muat2 letak kaki je.. apsal kecik bebeno?? honestly lps incidents MH370 & MH17 fobia sebenarnye nk naik plane tp pk2 balik ajal maut Allah yg tentukan... mana2 pun kita bole pegi... we stayed there 3D2N, 1st night dduk kt Hotel Bayview, lps tu check in kt MY Hotel... Overall best la borong coklat, makan lobster,jalan2 pantai chenang, naik cable car, Ducktour, Makam Mahsuri, Dataran Lang.. rindu nak pegi lagi wehhhhh...






pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^

Friday, August 8, 2014

Eid 2014

Salaam..
Hello lovely  ^_^v
Selamat Hari Raya....
still dalam mood raya kan?
how was your first raya? mine was okay we managed not to kill each other.. haha!
anyway, our theme colour was pink.. NO i did not force him t wear pink, he suggested the colour...
I was suprised..heeee~





US early in the morning

ya Allah anak mak sama kecoh.. facepalm!





Last year raya was a disaster, Dinah won't stop crying when we tried to take picture I felt so devastated.. Grrrr! she kept on crying as if somebody pinch her or something like that. nasib baik this year dia x buat perangai, Deen pun behave sangat.. kalau x mommy will definitely turned into a pink hulk! Thank You Allah!


the girls in the family tp my sis in law xde this year she went back to her hometown in Melaka..

this sunday will take full family picture..teeheee : ) moment like this remind me of Abah.. Al-fatihah~
miss Abah too much Masha Allah... tp Abah came to see me on the last day of  Ramadhan.


my love, just look kat Deen Masha Allah he is growing up so fastttt...


nie all cucu-cucu my mum.. Alhamdulillah this year total 9 orang...
in brown is my big bro kids, dark blue my 1st sis kids, sea blue my 2nd sis kids..
 & in pink my kids Masha Allah..


Abg's 


Kak Zura's


Uda's(they are not with us this raya :'( )


Kak Zira's


US with mama. at least 1 decent picture this year.

then right after that we went to in law's house, raya sana plak.. they don't really celebrate Eid, raya haji je dorg meriah lagi.. layan pic lagi eh?


Dinah xde..isk!



mommy plak tukang ambek gambar


haaa! complete! : )


spot the different? this was a year back... nampak x perbezaan disitu?
mommy gak maintain kurus (AAMINNNN) eh! hahaha..kasi can pelissss...








pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^

Thursday, July 10, 2014

12th day of Ramadhan

Salaam..
Hello lovely people..
Its 12th day of Ramadhan. ALHAMDULILLAH......

Anyway, whats for iftar today? Actually nothing much to write today.. lemme just share few pic with u.

Dinah with nyummylicious sambal kering no 1 malaysia.. go check their IG.


& Deen can stand on his own now, im thinkin if he can walk by Eid? 


New style of sleepin. Swag!


Very2 active


Them

*urut dada*mcm2 kakak nie tau.. kejap kang nk solat kejap kang nk jd ninja.. uih


My 2 favourite creature
Dinah & Deen








pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^

Tuesday, June 24, 2014

just for u Abah




Last Father's day I was tempted to say smtg for my dearest Abah..

Its been 8th years since u been gone. I have never stop praying & thinking about u. U were my guardian my bodyguard my man.
Now I have my man my guardian he will take care of me 
In Shaa Allah. He is my bodyguard
My Husband My imam.
TQ for giving me life
TQ for giving me a family
I hope you r happy there.
Cant wait to see u Abah very soon.
Till then take care..



pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^7