Followers

Baru Baca

~D creation of Nina Zee~

Daisypath Happy Birthday tickers

Mr Hubby

Daisypath Happy Birthday tickers

~Mr & Mrs Ibby~ 9I27A

Daisypath Anniversary tickers

Dinah Nur

Lilypie Kids Birthday tickers

Salaahuddeen Abul-Khattaab

Lilypie Second Birthday tickers

Ayesha Nur

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 29, 2013

Entry mashed up

Salaam...
hello people...
yesterday I wore dress from poplook... I am sooo in love with their dresses... since now nothing can fit me so I need to find dress that will fit me now & after deliver......
poplook have the varieties of dresses... me likey...!
gonna grab more next month... probably I can wear for hubs bday...



playing bubbles before goin to work... ok fine I am childish eventhough I have kids now... -_-''





flower fron hubs... sweet!



I want these two! hubs like the blue one...so ok! approved!



this was taken early morning today... lil bumbum 'merajuk' bcuz daddy gonna 'tinggal' her...


tries to 'pujuk' daddy not to go...


polok! she said...


kiss daddy! but still we have to go to work baby... tk u out on weekend yah!
xoxo...


Tuesday, May 21, 2013

modest muhaajaba ga from Aishah Amin

Salaam...
hello people...
when I was scrolling down my dashboard I came accross this giveaway from Aishah Amin blog.
So i figure I wanna give it a try..
all u need to do is to come up with an outfit that is truly modest yet fashion friendly.
head to Aishah Amin's blog to join. today is the last day ladies!




so I choose this oufit...
its loose & covered my parts...
I wore a batwing blouse for the 'loose' effect & boots to cover my leg/ foot.
yet can be very practical, fashionable look...


be a modest muhaajaba
choose wider & big size hijab.
^_^

Aleks bday

Salaam... yuhuu lovely...
actually this event was on sunday but only now i have the chance to update...
been bz with work & stuffs....
yesterday we went for lil bambam no 2...
for the very 1st time we went to gov clinic... will blog about that later in shaa Allah...
so on sunday there was a small celebration for my nephew's Aleks bday...
since mr hubs is not here so I went with mama & Dinah.... sobsobsob :'(
mr hubs went for a trip to cameron with his department at work..
so we reached around 11am... help a bit with this & that... & then the rest arrived... Dinah was so excited since all her cousins were there...



ze foods!
oolio spagetti
lasagna
coleslaw
buffolo wing
cream caramel
cheese bar
chocolate fountain with lotsa fruits!
nyum! 

le choc fountain...lalalalal~


le fruits!



haha... mama siap dduk sebelah fountain oke...


see budak gemuk ni...


dpt jgk she minum this...


bersungguh2 wo sedut ^_^








le kids...nmpak tak kepala kat bawah tu?
dinh nur letu


mothers! omg i still cannot believe that I am a mom now..
old already...-_-''



me & my older sis.... we are the feb babies



& then its time for opening the gifts...
thats what me & hubs got for him...
look at dinah nur, sibuk je.... grrrr....


sibuk lagi


overall it was awesome... nice to get the chance to just hang out with my family...
usually we will be bz with work & family... so once in awhile... its just so cool...
we will be goin for holiday together! all together... how cool is that???

till then...
xoxo

Friday, May 17, 2013

Fakta den masa preggy

Salaam...
hello people ^_^v  semalam ambek half day je sebab banyak benda nak settle... nak pi check up, hubby pun tk shat pastu nak courier doc bro in law...

nk story abt check up.
masa preggy Dinah dulu my monthly check up dkt gleneagles, private hosp so we can go anyday & anytime.. every month mmg tak lari la rm200...
kali ni nk try check gov hosp plak.. sbb since nk pkai duit masa deliver nanti kan, bincang dgn hubby kita pegy gove je for check up... bole simpan duit for delivery nanti...
delivery pun tak nak la gi gleneagles... mahai woiiii! smpai 5k... normal+epidural+ 2 nights...
kami bayar sendiri mana ada orang bantu... maka kena pandai kira-kira... taknak membazir lepas baby lahir nanti pun nak pakai byk duit... so kita ala kadar je k....
In shaa Allah ada la rezeki si kecik ni... rezeki Dinah tk putus2 sampai skrg... Alhamdulillah..

so klinik kerajaan ni for 1st experience ok la, at 1st takut jugak nurse dia garang ke kan... dahla mak buyung ni sensitif, kena marah kang tak pasal berguguran air mata..haaaa cane tu??? nurse dia okla, tak garang & tak baik sgt just nice... tp tula kesian hubby sbb tk fhm apa dorg ckp... kena explain balik kat dia...
& check up only on monday morning... if terlepas tggu la next week...

haaaa kla jom nak story fakta2 yg i think differ than masa Dinah dulu...

1. tak suka bau perfume. kalau yg light2 ok je kalau bau yg jenis sepuluh batu bole bau tu mmg 
    mengundang bad mood...
2. if ngidam something memula je beria lps dpt mkn sesudu/sesuap dah taknak... hoiii yg ni mmg la
    mengada... pastu 2 3 pagi kau nak lapar plak... pang kang!
3. tak suka iron... if korang penah baca la kt entry yg lps2... i is suka iron baju.. serius.. tp now nk iron pun
    mcm bercinta...
4. malas dah nak cantek2... dulu masa dinah kemain selagi tk calit make up mmg tk akan kuar.... skrg
    tudung senget adaku kesah??
5. berat susa nak naik... naik tang badan muka maintain slim... eh yeke?
6. tak suka sweets... loya hoiiii.. suka pedas2...tak pedas bole ngamuk thu?


so far tu je...




mak buyung 17weeks suda..


my soulmate...


nak iklan jp... anyone berminat nak beli brooch rose ni meh la order... ada 2 sizes... medium & small... kt pic atas ada cara nak pakai.. if pkai shawl/blouse plain cantek sgt mix colour...

till then
kbye

Tuesday, May 14, 2013

Mother's day dinner

Salaam...
as u all know Mother's day falls on every 2nd sunday of may...
but as muslim we r not allowed to celebrate...
so anyway, my department did a very small celebration for Mother's day & may birthday moms...
this time is very special bcuz we got the chance to go out together...
we went to Impiana Hotel for dinner buffet....
 on 10th of may, friday.... we left the office at 7... before that all of us were busy getting ready & pretty for the special night...
1 thing about us is that all of us are mothers... awesome right??


from left Rajes, Ivy, Miah, ME : ), Lilly
except for miah the rest is my good friends... we know each other since training...
miah is actually our nutritionist... ouh yeah, miah is still single & available... hehe...
Rajes got 1 daughter, Ivy 1 son, Lilly 2 daughters & 1 son.... Me??
1 daughter & 1 coming soon!



Me & Shasha ^_^v
shasha is the new batch but we can get along very well...


Miah & me... can u spot the baby bump????? tell u one secret... that dress was too tight for me! :'(



the happy-go-lucky ladies... Oriana & Sarah...
they are the 2nd batch but I can click with them...
"gila-gila" type...  


Ivy! haha... sitting next to her is soooo crazy & good at the same time..
u can ask her anything....














the senior mothers I must say... they are same age as my mom! very nice lady...
I am the 2nd youngest there! creepy...hehe... but anyhow my friends are all older than me...
ouh ya, the theme for the dinner was 80's... I just follow the colour... lalalal~
overall the ambiance was cozy but food was so-so... I ate masala crab lots of time! haha!

Monday, May 13, 2013

berubah bukan mudah oiiii

Salaam...
something that is bothering me since morning...

dear friends,
sabar dalam meniti perubahan...
tak semua faham & tahu mengenai sesuatu....
maka kita yang faham kena sentiasa sabar...
mustahil untuk kita paksa mereka....
perubahan itu perlukan kesabaran yang tinggi...
kuatkan diri pekakkan telinga atau sekadar dengar dan senyum....

nak berubah tak kira usia atau dah bersedia ke kita...
ingat eh mati tu tak kira masa...
sepatutnye cukup umur akil baligh kamu & saya wajib menutup segala bahagian tubuh yang dikata aurat...
kalau nak tggu sampai seru atau bersedia
takut nanti tak sempat mula...

bukan bermakna kita banyak baca atau dengar tentang cerita
baru kita takut dan nak mula....
peringatan tu datang tiap masa...
mungkin kita yang tak sedar atau leka...
jangan salahkan hidayah belum tiba tapi salahkan diri sbb selalu sambil lewa...

bila kita mula berubah yang penting kena banyak sabar
tak semua orang boleh terima dengan kita yang baru...
lagi banyak suara-suara yang mengata maknanya ujian Allah dah pun bermula...
nak berubah jadi lebih baik bukan mudah macam kopi tambah gula....
Allah nak tengok ikhlas kah kita...
kuatkan imam di dada in sha Allah kita akan bahagia dengan ujian itu...

istiqamah dalam perbuatan
ikhlas dalam senyuman
sabar sepanjang masa
In shaa Allah ada yang jaga...

:) 



pray for my family murah rezeki k? tq. ^_^

Friday, May 10, 2013

Malacca trip-part 3

Salaam...
hello people... ok la now is the last update for my malacca trip...
so here goes nothing....

last day of our day in malacca, I woke up early to pack up for the hotel check up...
we get ready & head for bfast... i had nasi lemak & hubs ate roti canai....




 budak bambam baru lepas nangis... -_-


ololololo..bambamnyeee...




camwhore bertiga


she saw this & she was so happy but when we go near it she was afraid...haha!


so ok la daddy teman..


hubs ngidam nak naik beca..layan jela..since day 1 he was so excited about it...


abg beca yg tlg capture..weehuuu...berpeluh2 dia kayuh kami... yelah yg anak bambam, yg mak dua org..yg bapak....no komen -_-''

'

after that we stop by melaka zoo....


budak ni dah sleepy but gagahi jua...


mommy teruja tgk elephant


 daddy layan je anak dia nak bagi makan gajah padahal daddy yg excited...huhuh...
Dinah funny ok gajah tu hulur belalai nak ambek tebu she refuse to give! alahai anak... lawak kamu ni...
then bila hulur & gajah tu mcm slimmy kan so kena tgn dia... haha.. geli geliman dia... cute!











   us  :)

much love from us...
I really look 4ward to go for another vacation again....
next one will be in aug in shaa Allah... Penang here we come!